יום חמישי, 29 באוקטובר 2009

הוכחות לקיומו של אלוהים?

אם אני טוען שאני יכול לעוף- מחובתי להוכיח שאני יכול לעוף. זו לא חובתם של אנשים אחרים להוכיח שאני לא יכול לעוף. די בכך שאני לא עף לידם כדי להוכיח שאני לא יכול לעוף.

לבוא ולטעון שקיימת יישות שלא ניתן לראות, להריח, להרגיש על העור, לשקול, למדוד, לצלם, או לבחון בשום אמצעי ישיר, עקיף, אנושי או אלקטרוני - הינה הכרזה יוצאת דופן- שכאמור, מצריכה ראיות יוצאות דופן שלא משתמעות לשתי פנים או פתוחות לפרשנות.

כדי להוכיח שאלוהים קיים צריך לא רק להראות שיש דברים שאנחנו לא יודעים להסביר. כמובן שיש דברים שאנחנו לא יודעים להסביר. אבל כל מה שזה מוכיח הוא שיש דברים שאנחנו לא יודעים להסביר.

כדי להוכיח שיש אלוהים- צריך להביא הוכחות מעשיות לכך שהוא קיים. מי שאומר שהיקום הוא מורכב, ושאנחנו לא יודעים למה, בסך הכל אומר שהוא מורכב ואנחנו לא יודעים למה. בכדי לעשות את הקפיצה מ"אני לא יודע למה היקום מורכב"- ל"אלוהים עשה את זה"- צריך להביא הוכחה חיובית לאלוהים עצמו.

על כן, הכנתי רשימה קטנה של הדברים שבעיני יהוו הוכחה מעשית לקיומו של אלוהים:

הוכחות:

שאלוהים יתגלה לכל האנושות בבת אחת באופן גשמי, שניתן לראות, לצלם לשמוע.
שאלוהים ידבר לכל בני האדם בו זמנית וכולם יבינו אותו וישמעו את אותם הדברים.

שחוקי הטבע יופרו פתאום באופן שאינו פתוח לפרשנות (דברים פתאום יפלו למעלה, מלאכים יופיעו בגופם, חיות ועצמים יופיעו "יש מאין" באופן מתועד, מתים יקומו לתחייה וכו...)

ראיות עקיפות חזקות:

שכל הקביעות המדעיות שרשומות בתורה, ספר בן אלפי שנים- יתבררו כנכונות, ותואמות במאה אחוז לידע המדעי שיש לנו היום- ולא היה לאבותינו.

שכל האנשים בעולם יאמינו בדיוק באותו האל, באותו הספר, בלי שום חילוקי דעות או פרשנות על מיהו אלוהים ומה הוא רוצה מאיתנו. שהדת תאחד את האנושות במקום לפלג אותה.

שרק תפילות של מאמיני דת אחת יזכו למענה (כי הרי כל השאר מתפללים לאלי שקר שלא קיימים), או לפחות שייענו בתדירות הרבה יותר גבוהה משל כל בני דת אחרת.

שרק מאמיניה של דת אחת יהיו בריאים יותר משאר האנושות, יחיו משמעותית יותר זמן משאר האנושות, ישגשגו יותר מבני דתות אחרות.


אבל אף לא אחד מהדברים הללו קורה...
אין "נס" שלא פתוח לפרשנות. אין מאורע בימינו שמפר את חוקי הפיזיקה. יהודים לא חיים טוב יותר מגויים. כל אחד מאיתנו מפרש את אלוהים כראות עיניו- אפילו בתוך הדת עצמה, בה פלגים אינספור רבים אחד עם השני. התורה מלאה בשגיאות מדעיות מגוחכות, טעויות אנטומיות, טעויות אסטרונומיות, והידע המתואר בה תואם בדיוק את מה שהיינו מצפים משבט של נוודים מדבריים מלפני 5000 שנה.

אין תגובות: