יום שני, 22 בדצמבר 2008

רצח רבין


סיימתי לקרוא עכשיו את "מי רצח את יצחק רבין" של ברי חמיש. הוא כותב שם שקשה להגדיר את רצח רבין בתור קונספירציה, מאחר ומדובר בפעולת טיוח כל כך מרושלת, שכל בית דין נורמאלי היה חושף אותה מיד. אחרי שקראתי את הספר, ראיתי סרט ארוך ביו טיוב, וראיתי את המצגת הזאת: http://site.2all.co.il/hadar/, אני יכול לומר שאני מסכים.

כמות ההוכחות, המסמכים, התיעוד, כל כך גדולים -אפילו יותר מהחומר שתומך בגרסא הרשמית.

למי שלא יטרח לקרוא או לראות, הנה תמצית העניין:

הגרסה הרשמית: רבין נורה פעמיים בגבו בידי יגאל עמיר, ועוד כדור פגע במאבטח שלו. רבין נפל מיד, ונהגו הפרטי הביא אותו יחד עם המאבטח לבית החולים, שם ייצבו אותו, אך מאוחר יותר מצבו קרס.

יש כל כך הרבה בעיות עם הגרסה הזאת.

בסרט רואים את עמיר יורה ברבין ביד שמאל, כשהוא לבוש חולצה ארוכה, ממרחק של מטר בערך.

בצילום מהאירוע, עמיר לובש חולצה קצרה, ובשחזור הוא יורה ביד ימין.

מיד אחרי הירי, לפחות חמישה אנשים שונים מתחילים מיד לצעוק שמדובר בכדורי סרק, בתרגיל, וכו... מאבטחיה של לאה רבין דוחפים אותה לרכב אחר, בו מחכים אנשי שב"כ, (ע"פ ספר שהיא כתבה על האירוע) ואומרים לה לא לדאוג כי אלה היו כדורי סרק. הם מסיעים אותה למשרד של השב"כ (לא לבית החולים) ומסרבים לומר לה מה קורה. אחרי המתנה ממושכת במשרד, היא מבינה מה קורה, ודורשת להגיע לבית החולים.

איך ידעו מייד שמדובר בכדורי סרק? האם היה זה תרגיל מאורגן?

בסרט הרצח, נראה יגאל עמיר יורה, ורבין מיד מסתובב, אך ממשיך לעמוד. המצלמה מטשטשת בדיוק ברגע האמת, אך אפשר לראות שרבין לא נופל. רופאים שבדקו את הסרט אומרים שאין שום סיכוי שרבין יכול היה להמשיך לעמוד, ובטח שלא להסתובב כל כך מהר. רבין מסתובב תוך 0.2 שניות. בסרט פילם יש 24 פריימים לשנייה ככה שממספר הפריימים ניתן לראות שרבין מסתובב אף מהר מדי בשביל בנאדם רגיל. המשמעות היא שהסרט נערך והוצאו פריימים.

עדי ראייה שרואיינו בתקשורת נשבעים שהם ראו את רבין ממשיך לעמוד זמן רב, וכי לטענתם הוא לא נפגע.

המאבטח של רבין סיפר שתי גרסאות שונות – אחת למשטרה, והשנייה בוועדת החקירה. בראשונה הוא אמר שרבין נפל ארצה מיד, ובשנייה שרבין תפס אותו, וזינק עימו לתוך הרכב.

הנהג של רבין נשבע שרק הוא, המאבטח, ורבין היו ברכב. אבל בסרט הצילום רואים בבירור שמישהו בתוך הרכב סוגר מבפנים את הדלת הפתוחה לפני שהשלושה נכנסים לתוכו. היה עוד מישהו ברכב.

הגרסא הרשמית של הרצח קובעת שרבין נורה ב9:50, אבל בתמונת מעצרו של יגאל עמיר שצולמה באירוע, נראה שעונו של שוטר עם השעה 9:30, בנוסף לשני דוחות מעצר רשמיים בהם כתובה השעה 9:30.

הנהג של רבין אומר שהוא הסיע את רבין לבית החולים, והגיע תוך 2 דקות. אך גיליון הטיפול מראה שהטיפול ברבין החל רק בשעה 10 בלילה. יש 22 דקות חסרות בין רגע הכניסה לרכב, ועד ההגעה לבית החולים. מרחק בית החולים מהכיכר הוא 800 מטר.

מכאן הכל מתפצל לשניים – שני סיפורים שונים שלכל אחד יש מסמכים מגבים:

דו"ח רפואי אחד מספר שרבין הגיע לבית החולים באמבולנס, בעודו מונשם ומסיכה על פניו, עם פצע ירייה אחד מלפנים בחזה, שפגע בעמוד השדרה ושיתק אותו. הוא הונשם ללא הצלחה, והוכרז מותו.

דו"ח רפואי אחר, שנכתב מאוחר יותר בידי אותו הרופא, מציין שרבין הגיע ברכבו, עם שני פצעי ירייה מאחור, בלי פגיעה בעמוד השדרה. הוא הונשם בהצלחה, ולאחר מכן קרס מצבו בשנית.

שני סיפורים?? אותו הרופא?? ואיפה ירו בו - מלפנים או מאחור?

בשתי הגרסאות, מודים הרופאים שלמשך 12 הדקות הראשונות, כלל לא היה להם מושג שהם מטפלים ברבין... איך זה יכול להיות?!

הכפילות חוגגת:

הבגדים של רבין, אלה שהיו מוכתמים בדם עם חורי כניסת הכדורים נעלמו. מנהל בית החולים נשבע שהשב"כ לקח אותם. אבל ראש הלשכה של רבין נשבע שהוא לקח אותם. בכל מקרה מדובר בראיות חשובות שאסור היה להעלים אותן.

במשפט של יגאל עמיר הציגה המשטרה דו"ח ניתוח של בגדיו של רבין, לפיו קיימים בבגד שני חורי קליע מאחור, אחד ממרחק 20 סנטימטר, והשני מטווח אפס. יגאל עמיר לא ירה ברבין מטווח אפס בכל מקרה.

חוץ מזה, שאם ירו ברבין מלפנים, למה אין חור בבגדים? איזה דו"ח צודק? האם בכלל אפשר לסמוך על הבגדים אחרי שהם נעלמו משרשרת הראיות? אולי טיפלו בהם?

הנשק והכדורים במחסנית של יגאל עמיר, גם הם נעלמו משרשרת הראיות ל18 שעות.

הידיים של יגאל עמיר היו אמורות להיות מלאות באבק שריפה. שני דוחות משטרה שונים הוצגו – בראשון כתוב שאין לו אבק שריפה על הידיים, ובשני כתוב שיש.

דף הנייר עליו היה כתוב "השיר לשלום" היה מוכתם בדם, וכביכול היה בכיס הקדמי של רבין. אם ירו ברבין מאחור, מדוע הפתק מוכתם בדם?

מאבטחו של רבין מודה שלאחר שהוא עצמו אושפז במיון (כאמור גם הוא נורה), הוא ביקש מהנהג שייקח את נשקו ("כדי שאיזה ערבי לא ייקח אותו"). בית המשפט סרב לאפשר להגנה לבדוק את אקדחו של המאבטח, או להשוות את פצעיו לכדורים שנורו בידי יגאל עמיר.

מומחה לפתולוגיה הובהל מהר לבית החולים כדי לבצע ברבין את הנתיחה שלאחר המוות. הוא מצא חדר ניתוח מלא באחיות סביב גופתו של רבין, וארבעה אנשי שב"כ חסמו לו את הכניסה בטענה ש"אין מקום גם בשבילך". הוא הורחק מהמקום.

כעת, ברור שאחת הגרסאות לא נכונה, רוב הסיכויים שהשנייה – בה רבין נורה פעמיים מאחור, ואין פציעה בעמוד השדרה. אבל למה לפברק את הגרסא הזאת? התשובה – כי אם רבין היה נפגע בעמוד השדרה, הוא היה צונח מיד- שיתוק מיידי. אבל הוא לא צנח מייד.

הגרסה המוצעת הולכת ככה:

יגאל עמיר הופלל. הוא חשב שהוא הולך לרצוח את רבין אך באקדחו נטענו כדורי סרק. (או שעמיר כלל לא ירה, אלא מישהו שמאלי עם חולצה ארוכה). בכל מקרה, באקדח היו כדורי סרק.

לאחר שרבין נורה בכדורי סרק, הוא נותר עומד והמום, אך בריא – ומסתובב למשמע קולות הנפץ. המאבטחים מתחילים לצעוק "סרק" ומאבטחו האישי מזנק עליו ודוחף אותו לרכב, שם מחכה אדם נוסף.

לאה רבין נדחפת לרכב אחר, שם מרגיעים אותה שלא קרה דבר, ומסרבים לענות על שאלותיה.

רכבו של רבין מתחיל בנסיעה, והוא נורה מלפנים מטווח אפס בידי מישהו ברכב. הכדור פוגע גם במאבטח. הכדור פוגע לרבין בעמוד השדרה. הרכב עוצר, ורבין המת מועלה על אמבולנס, בו הוא מונשם ומועבר לבית החולים. כעבור 22 דקות מזירת הירי בכיכר, האמבולנס של רבין מגיע לבית החולים, שם הרופאים לא מזהים אותו בשל מסכת ההנשמה על פניו.

מותו נקבע, והדו"ח הראשון נכתב.

אז נכנסים (אנשי שב"כ??) לחדר, ובמטרה להתאים את הראיות למה שנראה בזירת האירוע, הם יורים בגופתו של רבין פעמים בגב, ומורים לרופאים לקחת אותו לחדר הניתוח "ולהחיות אותו". רבין "נפטר" פעם שנייה בחדר הניתוח, והגיליון הרפואי נכתב מחדש.

כל הממצאים הללו הוצגו הן בוועדת שמגר והן במשפט של יגאל עמיר – והשופטים התעקשו להתעלם.

ואם כל זה לא מספיק, אבישי רביב, סוכן השב"כ שהתחזה לפעיל ימין והקים את ארגון אי"ל, (ארגון טרור יהודי קיקיוני בהכוונת ובמימון השב"כ, שמטרתו הייתה להתסיס ואז לעצור פעילי ימין קיצוניים), התקשר בעילום שם לכתבים רבים כחצי שעה לאחר הירי ונטל אחריות. מילותיו היו – "הפעם לא הצלחנו להרוג אותו, פעם הבאה נצליח." זה היה הרבה לפני שמישהו בכלל ידע אם רבין כן או לא נרצח.

אבישי רביב, סוכן שב"כ, היה חייב לדעת שהיום יביימו התנקשות ברבין עם כדורי סרק על מנת להצדיק פעילות ממשלתית נגד הימין.

אבל הוא כנראה לא תיאר לעצמו שבאמת רבין יירצח....

אין תגובות: